منظم – عدّی انتقال مهمانی دانشگاه دانشگاه

منظم – عدّی: انتقال مهمانی دانشگاه دانشگاه اردیبهشت دانشجویان اخبار کنکور و دانشگاه

خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

توجه: در صورتی که فایل دارای ایراد است یا حقوق نویسنده رعایت نشده با ما تماس بگیرید

گت بلاگز اخبار ورزشی و نتایج مسابقات پشت‌پرده عوض کردن حکم AFC در مناقشه ایران-عربستان

«سعودی‌ها اسپانسر را تحت‌ فشار قرار دادند تا در صورتی‌ که بازی‌ها رفت و برگشت در پایتخت کشور عزیزمان ایران و عربستان باشد، اسپانسرها کنار می‌کشند. این‌ گونه کنف

پشت‌پرده عوض کردن حکم AFC در مناقشه ایران-عربستان

پشت پرده عوض کردن حکم AFC در مناقشه ایران-عربستان

عبارات مهم : ایران

«سعودی ها اسپانسر را تحت فشار قرار دادند تا در صورتی که بازی ها رفت و برگشت در پایتخت کشور عزیزمان ایران و عربستان باشد، اسپانسرها کنار می کشند. این گونه کنفدراسیون فوتبال آسیا بهره مالی از کنار کشیدن اسپانسرها نخواهد نداشت. هنگامی که پای پول وسط باشد، دیگر رای مشخص است.»

به گزارش اعتماد؛ «اعلام از AFC و انکار از فدراسیون فوتبال ایران. شوک بزرگ با مصاحبه دبیر کل کنفدراسیون فوتبال آسیا به فوتبال کشور عزیزمان ایران وارد شد. ویندرسون جان اعلام کرده بازی تیم های ایرانی برابر تیم های عربستانی در لیگ قهرمانان مانند فصل گذشته در کشور ثالث برگزار خواهد شد و این یعنی این که استقلال و تراکتورسازی نمی توانند در پایتخت کشور عزیزمان ایران و تبریز از حریفان عربستانی ارزش میزبانی کنند. هفته قبل بود که پیش از جلسه هیات رییسه AFC، دو طرف موضع ارزش را اعلام کرده بودند.

پشت‌پرده عوض کردن حکم AFC در مناقشه ایران-عربستان

طرف سعودی و اماراتی اعلام کردند که در صورت موافقت AFC با رای کمیته مسابقات، نمایندگان این کشورها در مسابقه های لیگ قهرمانان آسیا شرکت نمی کنند و مهدی تاج، رییس فدراسیون فوتبال هم در موضعی مشابه ظاهر شد و تاکید کرد که هیات رییسه با این رای موافقت می کند و اگر این طور نشود، نمایندگان کشور عزیزمان ایران در لیگ قهرمانان حاضر نمی شوند. جلسه هیات رییسه AFC برگزار شد و اعضای هیات رییسه در حضور اینفانتینو خواهان به آخر رسیدن بازی در زمین بی طرف شدند و این عنوان را در مصوبه ای روی خروجی سایت AFC قرار دادند ولی یک اشکال عجیب وجود داشت.

نام کشور عزیزمان ایران در مصوبه دیده نشد. به نظر می رسید کنفدراسیون فوتبال آسیا، کشور عزیزمان ایران را مشمول بر این قانون ندانسته هست. چند ساعت بعد مصاحبه علی کفاشیان روی سایت فدراسیون قرار داده شد و او به ایرانی ها اطمینان داد که مشکلی وجود ندارد و کشور عزیزمان ایران برنده بزرگ این پرونده بود. تنها دلواپس فدراسیون، حمیدرضا آصفی است که چند روز قبل در گفت وگو با ایسنا بیان کرد که هیچ چیز مشخص نیست و امکان خریدن AFC از سوی سعودی ها و عوض کردن رای وجود دارد و در نهایت هم همین اتفاق می افتد. خیلی سریع حقایق روشن شد و با مصاحبه دبیر کل کنفدراسیون فوتبال آسیا پرده ها کنار رفت. حالا همه از شکست دیپلماسی فدراسیون فوتبال کشور عزیزمان ایران می گویند. حمیدرضا آصفی، مشاور بین الملل فدراسیون فوتبال کشور عزیزمان ایران به این ابهامات پاسخ روشن می دهد.

«سعودی‌ها اسپانسر را تحت‌ فشار قرار دادند تا در صورتی‌ که بازی‌ها رفت و برگشت در پایتخت کشور عزیزمان ایران و عربستان باشد، اسپانسرها کنار می‌کشند. این‌ گونه کنف

این روزها همه هواداران فوتبال کشور عزیزمان ایران از شکست دیپلماسی فدراسیون فوتبال می گویند که در ماجرای مناقشه کشور عزیزمان ایران و عربستان، به مردم دروغ گفته شد. آیا فدراسیون کشور عزیزمان ایران حقیقت را می دانست و طور دیگری وانمود کرد؟

اصلا این طور نیست. پرونده از مدت ها پیش که مطرح شده است بود، فدراسیون به دنبال راه حلی جهت خروج از این بحران بود. انصافا هم خوب دنبال شد و عنوان هر دو هفته یک بار در جلسات مورد بررسی قرار می گرفت. کارهایی که می شد را واقعا ما در دستور کار قرار دادیم و حتی در برهه ای می خواستیم وزارت امور خارجه را درگیر این ماجرا کنیم ولی نگرانی داشتیم سعودی ها از این عنوان سوءاستفاده کنند و بگویند ورزش را سیاسی کرده ایم. جهت همین لابی هایی را در دستور کار قرار دادیم و به صورت غیر مستقیم، تدابیر دیپلماتیک انجام شد.

واقعا شرایط برابر نبود جهت ایران…

دقیقا! این مناقشه نابرابر بود و من علت دارم. یک بعدش این بود که سعودی ها اسپانسر را تحت فشار قرار دادند تا در صورتی که بازی ها رفت و برگشت در پایتخت کشور عزیزمان ایران و عربستان باشد، اسپانسرها کنار می کشند. این گونه کنفدراسیون فوتبال آسیا بهره مالی از کنار کشیدن اسپانسرها نخواهد نداشت. هنگامی که پای پول وسط باشد، دیگر رای مشخص هست. ضمن این که عربستانی ها کارها چرکی هم داشتند. کشوری که در یمن آن فجایع را مرتکب می شود و کشوری را به خاک و خون می کشد، از کشتن فرزند ها شرم نمی کند و هزینه های سنگین جهت خرید اسلحه می کند، حتما با پول هایش فوتبال را هم چرک می کند. این کارها را ما نمی توانیم انجام دهیم و امکان خریدن کنفدراسیون فوتبال آسیا هم نداریم. واقعا فدراسیون کم کاری نکرد.

پشت‌پرده عوض کردن حکم AFC در مناقشه ایران-عربستان

اما واقعا رای کنفدراسیون فوتبال آسیا به نفع کشور عزیزمان ایران بود و همه چیز به نظر می رسید حل شده است است.

بله؛ دو سند وجود دارد. اول این که رای به قدری روشن بود که اینفانتینو به کشور عزیزمان ایران تبریک گفت و دوم این که روزنامه های سعودی تیتر زدند که AFC تسلیم کشور عزیزمان ایران شد. من شخصا فکر می کنم رای به نفع ماست ولی آنها هنوز رای را انشا نکرده اند و همین دلشوره آور هست. انشا و ابلاغ رای وقت زیادی نمی برد ولی آنها زیاد از ۱۰ روز است که از ابلاغ رای پرهیز کرده اند. این که انشا نشده یعنی زیر فشار سعودی ها رفته اند و خطرناک هست. تا هنگامی که هم رای ابلاغ نشده است از قضاوت باید پرهیز کنیم.

به نظر شما آیا دبیر کل کنفدراسیون فوتبال آسیا چنین مصاحبه ای انجام داد؟ آیا نشانه خاصی را دنبال می کرد؟

«سعودی‌ها اسپانسر را تحت‌ فشار قرار دادند تا در صورتی‌ که بازی‌ها رفت و برگشت در پایتخت کشور عزیزمان ایران و عربستان باشد، اسپانسرها کنار می‌کشند. این‌ گونه کنف

احتمالات متفاوتی می تواند داشته باشد. یکی این که می خواهند تصویر العمل کشور عزیزمان ایران را ببینند و ارزیابی از اوضاع آینده داشته باشند دوم این که نفوذ عربستان علت این مصاحبه هست. سوم این که خودش احتمال داده رای عوض کردن کند یا این که از روی ناآگاهی بوده. به هر حال باید منتظر بمانیم.

علت سفر هیات عربستان به کنفدراسیون فوتبال آسیا چیست؟ اعتراض به رای یا این که می خواهند حتی سفر به قطر را هم منقضی کنند؟

مجموعه این مباحث می تواند باشد. عالی ترین مرجع جهت آدم های منصف، روزنامه های خود عربستان است که به AFC حمله کردند. این روشن است و فدراسیون هم کوتاهی نکرده هست. باید صبر کنیم تا رای انشا شود.

پشت‌پرده عوض کردن حکم AFC در مناقشه ایران-عربستان

یکی از پرسش های مهم این است که کشور عزیزمان ایران در جلسه چگونه از موجودیت فوتبال کشور عزیزمان ایران و کشور دفاع کرد؟

این مباحث را جهت بار اول می خواهم اعلام کنم که معمولا جایی گفته نمی شود. اول این که ما اعلام کردیم سعودی ها با همه مسئله دارند و محدود به یک یا دو کشور نیست. آنها با ایران، سوریه، لبنان، قطر، یمن و بسیاری از کشورها مسئله دارند ولی کشور عزیزمان ایران فقط اسرائیل را به رسمیت نمی شناسد. ما با هیچ کشوری مسئله نداریم و در سیاست ما کاملا عیان هست. دوم این که به لحاظ سیاسی این عنوان نمی تواند مورد مناقشه باشد؛ آیا که ما با آمریکا در حالت قطع رابطه هستیم ولی ورزشکاران آنها به کشور عزیزمان ایران می آیند و ورزشکاران ما به آمریکا می روند. ما حتی هنگامی که با عراق در جنگ بودیم، سفارتخانه آنها در کشور عزیزمان ایران باز بود. جهت همین این عنوان رد است.

سوم این که از لحاظ امنیتی هیچ مشکلی جهت هیچ کشوری پیش نیامده است و سعودی ها اعلام کنند چه تضمین امنیتی می خواهند تا در اختیارشان قرار دهیم؟ نمایندگان ارزش از پاسخ عاجز ماندند و هیچ جوابی نداشتند. چهارم این که آنها اعلام کردند دولت عربستان رفت وآمد شهروندانش در کشور عزیزمان ایران را ممنوع کرده که پاسخ دادیم جهت ورزشکارانش می تواند تبصره بگذارد و توضیح دادیم در روزهای حج با وجود این که رفت وآمد ممنوع بود ولی حجاج ایرانی توانستند به این کشور سفر کنند. مجموع این دلایل بود که همه را مجاب به رای به نفع کشور عزیزمان ایران کرد.»

واژه های کلیدی: ایران | ایرانی | فوتبال | عربستان | سعودی ها | عربستان | عربستان، | عربستانی | کنفدراسیون آسیا


دانلود


دانلود فایل ها

نویسنده : getblogs

کتاب زبان اصلی J.R.R

دانلود کتاب لاتین

خرید کتاب لاتین

خرید مانگا

خرید کتاب از گوگل بوکز

دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز

دانلود رایگان کتاب از آمازون

دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز

کتاب روانشناسی به انگلیسی

کتاب زبان اصلی

کتاب خارجی

رفتن به نوار ابزار